top of page
Søk
  • trondelaghestespor

Lurer du på hvordan det er å delta på store stevner?

I dag forteller Aurora Dahl Olsen litt om seg selv og sin reise!


"Det siste året har jeg vært så heldig å få oppleve mine drømmer sammen med mine firbeinte lagkamerater, og min største motivator Bestefar.


For kunne nå mine mål, har jeg trent målrettet 7 dager i uka.


Jeg holder til på Stall Øysand i Melhus kommune hvor både meg og mine treningspartnere legger grunnlaget for neste stevnesesong.


Så langt i min hestekarriere har jeg trent for Tore Dahl, bestefaren min mesteparten av tiden. Det var når han tok meg med i stallen at hesteinteressen begynte å vokse.


Sammen har vi reist landet rundt på stevner som blant annet


-Oslo horse show

-Norwegian Horse Festival

-INM

-Drammen Spring Tour

og mye mer.


Jeg husker mitt aller første cup stevne kjempe godt, der nervene pirret og jeg var klar for å delta i min første cupklasse. Når man skal starte de større stevnene på store arenaer syns jeg det er viktig å holde roen og holde hodet kaldt.


Det med reisestevner er noe annet enn å ri et landsstevne på hjemmebane eller på ridesenteret i nabolaget.


For bli sett på som en proff må man behandle hesten ordentlig på stevne plassen, gå tur, møkke boksen, huske på at hesten har godt med vann og mat.


Hele settingen hvor man kanskje rir inn på Telenor arena med magen full av sommerfugler og en sal med publikum, så husker man ekstra godt øyeblikket etterpå hvor man får minner som varer for evig.


Den beste følelsen er å komme ut av banen etter en knall god runde med jublende publikum på sidelinja.


Har du drømmer om å starte store stevner? I såfall så er det bare å glede seg, for dette er et eventyr man aldri glemmer."




24 visninger0 kommentarer

Siste innlegg

Se alle

Hestehoven 13-14/04/24

Info startlister Equipe Invitasjon til sprangstevne Hestehoven. På fredag 12. april kl 17.00 blir det banebygging og dugnad før årets første utestevne.

bottom of page